Είτε φτιάχνετε φυλλάδιο για πρώτη φορά, είτε είστε γραφίστας που θέλει να βελτιώσει τις δεξιότητές σας, σας έχουμε καλύψει. Δείτε πώς μπορείτε να δημιουργήσετε ένα φυλλάδιο που να τραβάει την προσοχή και να δίνει το σωστό μήνυμα.
Τα φυλλάδια είναι μια εκπληκτικά ευέλικτη μορφή μάρκετινγκ που μπορεί να σας βοηθήσει να προσεγγίσετε ένα ευρύ κοινό σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Είτε τα μοιράζετε αυτοπροσώπως, είτε τα συμπεριλάβετε στη συσκευασία του προϊόντος σας είτε τα έχετε διαθέσιμα στο κατάστημα σας, ένα καλά σχεδιασμένο φυλλάδιο είναι ένα σημαντικό διαφημιστικό πλεονέκτημα. Πώς μοιάζει όμως ένα καλό φυλλάδιο;
Τι κάνει καλό ΄ένα φυλλάδιο;
Τα καλύτερα φυλλάδια έχουν δύο βασικά συστατικά:
- Κείμενο που είναι ακριβές και πειστικό
- Ένα ελκυστικό σχέδιο που τραβάει την προσοχή
- Διπλωμένο σχήμα φυλλαδ΄ίου
Σε αυτό το άρθρο θα σας παρουσιάσουμε όλα όσα χρειάζεστε για να πετύχετε 100% και τα δύο αυτά στοιχεία, ώστε να αρχίσετε την διαφήμιση σας με φυλλάδια.
Οι πληροφορίες κειμένου
Να είστε περιεκτικοί
Κάθε λέξη στο φυλλάδιό σας πρέπει να υπάρχει για κάποιο λόγο. Σε αντίθεση με ένα βιβλίο ή ένα περιοδικό, ένα φυλλάδιο προσφέρει μια φευγαλέα ευκαιρία να κάνει μια εντύπωση. Εάν το κοινό σας δεν συνδεθεί με το μήνυμά σε αυτό το σύντομο παράθυρο προσοχής, το παιχνίδι έχει τελειώσει. Βεβαιωθείτε ότι κάθε λέξη έχει σημασία και αφαιρέστε τυχόν μη ουσιώδεις πληροφορίες προτού στείλετε την τελική έκδοση στον εκτυπωτή.
Τοποθετήστε τα πιο σημαντικά στοιχεία στην επικεφαλίδα σας
Είτε πρόκειται για προσφορές ή για νέες υπηρεσίες και προϊόντα, το βασικό μήνυμα του φυλλαδίου σας θα πρέπει να αναφέρεται στο πιο ορατό μέρος της σελίδας– σαν φωτεινή επικεφαλίδα που τραβάει την προσοχή. Μην σκέφτεστε αρχή-μέση-τέλος, αντ’ αυτού σκεφτείτε τι είναι πιο σημαντικό για τον αναγνώστη. Θυμηθείτε αυτό το σύντομο παράθυρο προσοχής και βάλτε το κύριο μήνυμά σας με μεγάλο έντονο κείμενο στο μπροστινό μέρος και στο κέντρο του φυλλαδίου σας.
Μιλήστε τη γλώσσα του αναγνώστη σας
Ποιο είναι το κοινό-στόχος του φυλλαδίου σας; Νέοι άνθρωποι, επαγγελματίες, τοπικοί πελάτες κλπ; Ανάλογα με το κοινό σας θα πρέπει να επιλέξετε το σωστό λεξιλόγιο για να συνδεθείτε μαζί τους.
Επισημάνετε τα οφέλη που θα ενδιαφέρουν το κοινό σας
Τι είναι πιο συναρπαστικό – “4 ίντσες σε πλάτος, 1 ουγκιά βάρος” ή “ελαφρύ και σε μέγεθος τσέπης;” Η πρώτη δήλωση δίνει τα χαρακτηριστικά του προϊόντος, η δεύτερη είναι τα οφέλη του. Και είναι τα οφέλη που ενδιαφέρουν συνήθως σε μια διαφήμιση.
Χρησιμοποιήστε κουκκίδες, λίστες και έντονη γραφή
Η πληροφορία διαβάζεται ευκολότερα εάν είναι γραμμένη με προσιτό τρόπο. Απλώς κοιτάξτε αυτήν τη λίστα – πόσο εύκολο θα ήταν να απορροφήσετε τις πληροφορίες αν ήταν όλη μια μεγάλη παράγραφος; Χρησιμοποιήστε κουκκίδες, στήλες ή έντονες επικεφαλίδες κειμένου για να αναλύσετε το περιεχόμενό σας και να απαριθμήσετε βασικές πληροφορίες, όπως σημεία τιμών, χρόνους παράδοσης, μπόνους ή χαρακτηριστικά προϊόντος.
Πρόσκληση σε επαφή
Το φυλλάδιο σας μοιάζει λίγο με ένα μήνυμα σε ένα μπουκάλι από την επιχείρησή σας. Σε αντίθεση με έναν ιστότοπο ή ένα προφίλ κοινωνικής δικτύωσης, δεν συνδέεται με τίποτα, επομένως πρέπει να διευκολύνετε όσο το δυνατόν περισσότερο τους χρήστες να σας βρουν και να παραμείνουν σε επαφή. Προσθέστε τη διεύθυνσή σας (αν έχετε), τη διεύθυνση URL, τα προφίλ κοινωνικής δικτύωσης και ίσως έναν κωδικό QR για σάρωση από τους χρήστες smartphone – ιδιαίτερα χρήσιμο εάν το φυλλάδιό σας περιλαμβάνει έκπτωση ή προσφορά που μπορούν να διεκδικήσουν.
Σχέδιο που συναρπάζει
Επιλέξτε χρώματα
Όταν επιλέγετε μια παλέτα χρωμάτων για το φυλλάδιό σας, μπορεί πραγματικά να σας βοηθήσει να έχετε ένα σημείο αναφοράς για το ποια χρώματα συνδυάζονται, ειδικά αν δεν έχετε ακόμη καθιερώσει τα χρώματα της επωνυμίας σας ή αν θέλετε να κάνετε κάτι που να ταιριάζει με τα χρώματα του λογότυπου σας. Ένα χρωματολόγιο μπορεί να σας βοηθήσει να επιτύχετε τολμηρές αντιθέσεις και να κάνετε ένα καλαίσθητο σχέδιο.
Επιλέξτε ένα μείγμα γραμματοσειρών
Οι διακοσμητικές γραμματοσειρές μπορούν να προσθέσουν ύφος και στυλ στο δημιουργικό σχέδιο του φυλλαδίου σας. Είναι ιδανικές για μεγάλες επικεφαλίδες επειδή είναι τολμηρές και τραβούν την προσοχή. Αλλά το αντίγραφο του σώματος σε μικρότερα μεγέθη σημείου πρέπει να είναι ευανάγνωστο και καθαρό, και σε αυτό το μέρος του φυλλαδίου, οι διακοσμητικές γραμματοσειρές μπορούν να δυσχεραίνουν την ανάγνωση. Αναμείξτε τις διακοσμητικές επικεφαλίδες σας με μια πιο απλή γραμματοσειρά πιο κάτω, όπως sans-serif ή μοντέρνο στυλ, για να αξιοποιήσετε το καλύτερο και των δύο επιλογών.
Εκμεταλλευτείτε τον χώρο του χαρτιού
Μερικές φορές ο κενός χώρος μπορεί να είναι τόσο αποτελεσματικός όσο να γεμίζεις ένα φυλλάδιο με σχέδιο και ενθουσιασμό. Ο λευκός χώρος ή ένα απλό φόντο μπορεί να δώσει περισσότερη έμφαση στο περιεχόμενο που περιλαμβάνετε. Αυξάνει την αντίθεση και λειτουργεί ως πλαίσιο για το μήνυμα και τις εικόνες σας. Αντίστοιχα, όταν έχετε πολλές πληροφορίες, επιλέξτε φυλλάδια διπλής όψης για να εκμεταλλευτείτε όσο περισσότερο χώρο γίνεται.
Χρησιμοποιήστε έξυπνα κλίμακα και απόσταση
Το φυλλάδιο σας πρέπει να δελεάζει τους ανθρώπους από απόσταση, ώστε να το πάρουν. Πρέπει επίσης να κρατά την προσοχή τους όταν διαβάζεται σε απόσταση αναπνοής. Καλύψτε και τις δύο αυτές αποστάσεις θέασης τοποθετώντας βασικά μηνύματα σε μεγάλες γραμματοσειρές και χρώματα υψηλής αντίθεσης. Το ίδιο ισχύει και για τις εικόνες – πρέπει να είναι αναγνωρίσιμες και αποτελεσματικές από απόσταση, αλλά να περιέχουν αρκετή λεπτομέρεια για να προσθέσουν αξία και σε κοντινή απόσταση.
Σχήμα φυλλαδίου
Επωφεληθείτε από τους τρόπους διπλώματος του χαρτιού, για να δημιουργήσετε ένα ελκυστικό φυλλάδιο. Ένα δίπτυχο φυλλάδιο είναι ιδανικό για μενού take away, ενώ τα τρίπτυχα διπλώματα προσφέρουν περισσότερο χώρο για ελκυστικό εξώφυλλο σε τουριστικές επιχειρήσεις.